Followers

Saturday, May 2, 2009

memOriEs...

hidup ni akan rasa kesunyian bile kite keseorangan..kite akan ingat segala2 nya..kenangan bersama die..walaupon sumenyer hanya seketika..bile duduk berseorangan time tu kita akan ingat segala2nya yang die da buat kat kita..time kita happy dengan die...time bergelak ketawa same2..semuanyer indah...




walaupun kadang2 die wat kita marah disebabkan die kacau atau buat joke ngan kite,die akan pujuk kita balik..biasa la.. adat bergurau...mesti la kadang2 buatkan kita kalah..bile duduk berseorangan, kenangan yang kita rasakan x de makne 2 la, yang akan buatkan kita sentiase ingat je kat die...yang menguatkan lagi ingatan dan perasaan sayang kita pada die...
semuanyer npk sweet kan... ;p
tapi bile kite gaduh atau ade salah faham,mesti kita rasa geram sgt2...time 2 la semua yang kita x puas ati semuanya keluar..nama pon adat bercinta..so kne la trima...time 2 la kite akan taw sape yang salah n sape yg btul..tapi time 2 gak la kite akan luangkan masa berbincang n time 2 gak la kita akan cuba cari ape penyebab sume 2 terjadi...setiap yg terjadi 2 ade hikmahnye kan...
tapi andai kata jodoh antara kita dan die hanya sampai d c2 je, kita kne la redha...walaupun mmg pedih nak trima...kalo kite putus ngan die, x semestinye ati kita akan trus membenci die kan..??
mgkin kita akan bg hati kita 2 pada die,walaupon kita taw hati 2 da x bermakna lg bg die...sedih kan..?? =(

bile die da tinggalkan kita time 2 la kita rsa dunia ni kosong...mgkin sblum 2 kita rasa hidup kita ceria bile die ade bersama kita...bila die da x de, hidup ni pon rasa da x bermakna..



dan kita akan ingat die sampai bile2....




lepas semuanyer berakhir ia akan amik masa untuk kita sesuaikan balik hidup ni ngan sorang2 kan...life is zero...so hargai la insan yang kita sayang...jaga la seperti mana die jaga kita...yang paling penting,jangan sesekali buatkan hati die sakit...sekali die terluka, belum tentu kita akan dapat peluang dari die...so, jagalah pasangan korang... happy kan la die selagi die masih hak die..





Tekan Like, ok ;) www.tips-fb.com

7 comments:

  1. ai...dlm tgh musim exam mcm nie msh blh lagi ko mengimbau kisah lama,dahsyat ko nie...ko wat aku terkenang si dia lah...seksanyer merindui seseorang tu,kan bgs kalau dulu aku tak pernah mengenali dia,sakitnya bercinta nie,pintu hati aku nie dah tertutup utk terima cinta org lain bila berpisah dgn dia...aku takut...that why aku ikutkan aje kata org tua ku...bgs tak?aku sendiri tak tahu...biarlah masa menentukan segalanya.

    ReplyDelete
  2. to bonbon chaud:
    mmg la...name pon ngah tnsion dok stdy..so tbe2 lak dtg idea ni tok wat kan aku nyer entries yg terbaru..mmg bercinta ni sgt sakit...kdg2 2 pilihan org tua, slalu nyer mbuatkan hub anak die berkekalan..tp x taw la...ko ikutla ape yg ko rs sesuai..mgkin bercinta lps kawen akn rasa lbh indah...ape yg penting, bkn KERJASAMA erk yg aku nak ckp ni...yg pnting, kita kne sntiase berdoa supaya allah temukan kite ngan jodoh yg akan m'bimbing kita ke jalan yg lurus..

    ReplyDelete
  3. Erm boleh tak awak cerita lebih lanjut pasal komen awak kat blog saya tu? Saya suka baca cerita2 hantu huhu..

    ReplyDelete
  4. azie...lepas nie blh lah ko buat cerpen,ko punyer komen panjang sgt,sampai tertdo aku baca,haha...

    ReplyDelete
  5. Thanks for the details ;)

    Seronok ke dapat tengok "benda-benda" tu? Saya tak pernah nampak..

    ReplyDelete
  6. bila kita ingat kat seseorang, adakah die mengingati kita? atau mungkin, die sedang bergurau senda dgn org lain?

    tapi..

    sejauh mana kita ingat pada Tuhan, lebih lagi Dia ingat pada diri kita.. Dia lah .. Yang Maha Penyayang, Yang sentiasa mendengar dan memahami..

    ReplyDelete
  7. unknown:
    i agree with ur statement..
    ingat la allah sbb hnye Dia yg leh memahami kite..

    ReplyDelete

komeN je La...

Related Posts with Thumbnails