Followers

Monday, June 22, 2009

beruntungnye korang leh raikan hari bapa...

aie ni HARI BAPA...aku x smbut pon...sedih la bile ckp psal ayah ni...sbb aku rs abah aku bnci kat aku...x taw nape...kdg2 2 teringinn sgt nak dpt layanan seorg ayah mcm ayah2 org lain..tgk mbe kol ayah dorg...best je..happy je...leh gelak2..gurau2..aku??ntah la...slalu tnsion dsbb kan ayah aku..x taw nape..mcm2 mslah..n dsbbkan mslh 2 la yg wat kan aku rs giveup tok stdy...tp mak yg wat kan aku truskan impian aku ni..die slalu bg smngt kat aku...

pnh x korg rs korg 1st time berpisah ngn family...then slame 2 bulan x berjmpe ngan family korg..??2 la yg aku rs..ms 2 aku stdy kat uitm terengganu..2 bulan x balik, masa aku dpt balik minggu 2, rs happy sgt2..x sabar nk jmpe mak, abah, adik2...bile smpai KL, aku smpai umah dlm kol 5 pagi, adik2 time 2 da bgun..ms 2 lak mak bpk aku ade krisis..aku x taw lak time 2 dorg ade krisis..aku masuk je umah, aku naik bilik kat tgkat ats,n ms 2 lak aku nak turun tok mndi, pas 2 npk abah br kuar dr bilik.. nak taw ape reaksi die, die npk je aku kat tngga, die jeling, then die masuk bilik hempas pintu ngan kuat...ape korg rs??da r 2 bulan x jmpe family..1st time berpisah ngn family lak 2...n sebelum gerak dr terengganu, aku ngh puase, n buka pon juz minum air je...
ngn keadaan bdn yg lemah, aku rs nak pngsan je ms 2..n baru aku taw yg mak lak x de kat umah ms 2..tdo umah atok..aku kol mak...mmg ngis giler2 la time 2...rs mcm mnyesal je balik umah...

sok nye aku tekad, aku balik umah atok jumpe mak, tghari 2 lak abah balik umah n tnye kat adik, mn aku..dorg x taw pon aku da g time 2...wat pe nak cari aku??bile aku ade, die mnyampah..pdahal aku ngn die x de gduh pape pon sblum 2..aku jmpe mak, aku pluk die kuat2..sbb bg aku, aku jd kuat tok hadapi sume ni pon sbb MAK...slame 3 ari aku dok umah atok...n abah x taw..masa nak balik tganu, mak aku anta aku kat HENTIAN PUTRA..ms 2 aku rs sedih sesangat..sbb mbe2 yg nak balik tganu gak pon, family dorg yg anta..ayah, mak n adik2 dorg yg anta...mmg aku sedih gile time 2..tuhan je la yg taw ape yg aku rs...n masa bas da nak gerak, aku ngn mak berpeluk kuat2..da mcm couple la plak..aku taw mak taw ape yg aku rasa..leh korg byg kan x?korg da la dok jauh..nak jmpe mak bapk pon bkn sng..dlm bas ms 2 mmg aku nangis je...sdih sgt2...sbb sblum nak balik minggu 2, aku siap wat smbhyg hajat lg smoga minggu yg aku nak balik 2, minggu yg happy wat aku,..tp hajat x smpai..

bile aku da smpai kat kmpus tganu,mbe2 sume cite yg dorg ngn family dorg best je..leh x korg bygkan ape yg aku rs at that time??bile dorg cite kegembiraan dorg, aku trus blah..mnghilangkan diri n menangis....sedih sgt2...kdg2 2 aku nak sgt rs mcm mbe2 aku..family pon happy...tp ape kan daya..da ini takdir aku..aku kne trime...

ari ni wat pertama kali nye aku anta msj ucap SLAMAT HARI BAPA kat bapak aku..aku ckp aku syg kat die wpon die bnci kat aku...tp die x balas pon..aku xtaw nape tbe2 nak wish kat die..sbb aku x pnh pon wish kat die...hah...br aku ingat..pas aku bc entry kat http://momolaga.blogspot.com/2009/06/fikiran-lain.html, blog HARUAN TASEK, aku trus nangis...sebak sgt2..2 la yg wat kan aku trus msj abah aku wpon aku taw bapak aku x kan rs pape pon...

kpada korg2 yg ade ayah yg best, korg sgt beruntung..jga la die k..jgn jd cam aku...Tekan Like, ok ;) www.tips-fb.com

13 comments:

  1. ibarat keras kerak nasi... bapa memang begitu.. kita perlu selalu merapatkan diri kepadanya barulah ia rasa dihargai dan dihormati. perlu di ingat ego seorang ayah itu tinggi... tapi tak bermakna kita tidak boleh mesra dengannya. mungkin impak dari krisis mak dan ayah awak, bapa awak jadi was-was dengan dirinya. Ayah awak buntu takut mungkin era lebih menyokong mak era. Jadi langkah cadangan yang saya boleh beri pada era kar sini adalah.... cuba era msg ini kat ayah awak "Ayah... walaupun ayah ada krisis dengan mak.. era tak menyebelahi siapa-siapa.. kami sebagai anakmu memerlukan kasihsayangmu untuk kami terus berdiri... harap ayah faham" ... era cuba jangan sekali try 2... 3 kali. ayah bila di hargai ia akan beri lebih pada kita.

    ReplyDelete
  2. Azie...ayah ko tu nnt akan berubah
    mybe mood die yang x kena kot
    tawakal aje lh...nnt pasti ade
    perubahan dlm hidup ko nnt.

    ReplyDelete
  3. era.. saba ea?? kamu lagi beruntung sbb still adew ayah lg?? cam aku?? ayah aku da tinggal kn ktowg since aku darjah 6.. taun 1999.. cube ko byg kn apew perasaan aku time toh?? da lawh ngan UPSR?? kamu dpt byg kn x cam ne mak aku?? adeq beradeq aku yg 5 owg.. sementara die adew nie kte hargai die sebaik nye.. aku rase mebi die adew masalah.. yg kte sendirik xtaw.. ok?? think positiv k?? t8care ur self beb..

    ReplyDelete
  4. to dino:
    mmg sedih kan org yg ptt syg kat kite tp bnci sgt2 kat kite kan??wpon kite la ank yg pling byk berbakti kat die,,,

    ReplyDelete
  5. to Haruan tasek:
    mmg byk kali era anta msj kat die..die mcm x de perasaan taw..era bkn nk bkk pekung d dada.,,tp mmg kiteorg 1 family mmg x pnh happy mcm family2 yg len...ego die mmg sgt tnggi,,,tp kdg2 bile die ngn ok pon, die still gak bnci kat era...br2 ni pon era balik nk tgk atok sakit, die lgsung x pndg era..kalo ikutkan mmg la sedih..tp nak wat cmne,trime je la.,,

    ReplyDelete
  6. to atie:
    mmg era sabar.kalo x, mgkin era x kan smpai d tahap ni..ni sume support dr mak..

    ReplyDelete
  7. to bonbon:
    bkn mood die yg x kne..
    die mmg sntiase x kne..
    ko pon taw kan aku slalu stress...

    ReplyDelete
  8. to semutijao:
    bnda ni da lama jadi kat aku sejak dr aku sek rendah lg..
    so, era pon jd matang bile berhadapan ngn masalah2 cm ni..
    thanx 4 ur advise..

    ReplyDelete
  9. Era, saya nak nangis baca entry kamu ni. Semoga kamu tabah. Apa-apa pun, sayangilah dia. Tindakan kamu betul, menghantar sms kepada dia.

    ReplyDelete
  10. to grunge:
    thanx..
    mmg sedih pon..
    sy tulis entry ni pon smbil ngis2..

    ReplyDelete

komeN je La...

Related Posts with Thumbnails