Followers

Thursday, September 23, 2010

cara untuk menjadi jutawan...

hari ni hari best n penat...nape best? sbb 1 aie xde kls..tp digantikan ngn seminar keusahawanan ...penat nye sbb da r ade smpai 5 slot n abeh kol 6 petang....berbalik balik pada tajuk yg kite bincangkan td ( da mcm dlm ceramah da), mngikut penceramah yg kalo x silap aku pngarah urusan TAKAFUL IKHLAS, EN.SAMIAN SENIN, nak jadi jutawan ni ade 3 kaedah...
nak taw???  



  • BER'BAPA'KAN SEORANG JUTAWAN  : pas ni cnfirm2 sume cari bapak2 korg then tnye sama ada bapak korg 2 jutawan ato x...xpsl2 kne pelempang free...;) of course la kalo da bapak nye jutawan, harta2 nye akan jd anak nye yg punye..so, leh la jd JUTAWAN SEGERA...

  •  BERKAHWIN NGAN JUTAWAN : kalo da laki nye jutawan, of course la family die akan idup mewah...n secara x lngsung, bini die pon kire jd jutawan gak la yee..

JADI USAHAWAN...

so, agak2 korg la kan, cara mn yg korg nak ikut?kalo no 1 tu, kalo sape bapak die jutawan 2, da kire advantage la kan...kalo x, pilih lak yg no 2...kalo no.2 pon x mnjadi dsbbkan xde jodoh ngn cik2 jutawan, ape lg pilihan yg tgl kalo x pilihan ke 3...

mcm yg kite slalu dgr, 9/10 rezeki tu dtgnye dr perniagaan...bila da dgr sume ceramah berkaitan ngn keusahawanan ni, tbe2 lak makin bersemangat nak bkk bsness sndiri...antara yg bg ceramah 2 siap ckp, kdg2 2 gaji dorg sebulan je da mencecah berpuluh2 ribu ringgit...wahhh..hebat kan...?? smpai bile kite nak tgk kejayaan org je,x kan x terasa jeles kot??msti ati msing2 teringin nak jd cam 2 kan....

ape2 pon yg pntg adalah NIAT...kalo niat kite nak berjaya, tanam kan dlm ati kite..kalo niat n berdoa je, x gune gak kan kalo x de usaha...(da mcm nak bg ceramah lak)...ni pon juz berkongsi ilmu dr ape yg aku dpt kat seminar td....so, kalo nak berjaya, kne la berusaha n yg penting, kne taw cara nak berjaya 2...so renung2 kan...n slamat beramal..;)
Tekan Like, ok ;) www.tips-fb.com

1 comment:

  1. rasanya kalau nak jadi jutawan tanpa keraguan dengan usaha sendiri.baru puas.

    ReplyDelete

komeN je La...

Related Posts with Thumbnails