Followers

Wednesday, October 13, 2010

terkena lagi .. ?? (seram ... )

niat asal nye parents aku dtg ke segamat yg sangat segar ngn bau2 taik burung , bunyi2 beruk yg ngh menyalak (npk sgt aku ni penjahanam bahasa) , sebenarnye nak bawak aku g berubat ...ape kah itu??? ok leh klik kat sini dan sini .

mmg ssh bile idup kite ni diganggu makhluk2 halus ...kenapa ?? hah jawab sndiri ...hahaha ..xde la ...sbb idup kite akan DISELUBUNGI MISTERI ....da mcm iklan MISTERI NUSANTARA lak ...bile da ade je bnda2 yg yg kite x npk ngn mate kasar ( mmg x leh nak tgk la pakai mata kasar kalo da makhluk2 2 halus ) , die akan sentiasa wat kite sakit ... aku juz bercakap dr ape yg aku rs , experience aku sndiri , n keadaan aku sndiri ... kadang2 mcm 2 cite kite dgr , ade org 2 sepatutnye da lama mati , tp dsbbkan ade 'benda' yg ade dlm badan die , sume org akan npk yg die 2 still idup lg ...

berbalik pd cite aku , sepatutnye mlm ahad 2 gak parents aku balik shah alam , tp dsbbkan masa nak anta aku balik kmpus dr umah kawan ayah aku , sume nye tertunda dsbbkan kejadian ni ...terpaksa la parents aku balik aie senin malam ...(11/10/10) ...

sume ni terjadi bile da nak gerak balik dr umah kawan abah , n at the same time gak , adik aku yg slma ni duduk belakang bapak aku (driver) , tbe2 xnak dok tpt biasa nye ...so , ngn bangganye n malas nak layan , aku pon dok je la c2 ..bile br gerak x smpai 5 minit , ngh syok2 mak borak2 , mak pon pgl la aku yg kat belakang ni ..n ms 2 gak la , aku da x sedar kan diri means ms 2 aku da dok tegak2 , pandang depan je , n mate lak ms 2 mmg x berkelip ...n masa 2 gak la , adik aku yg dok sebelah aku ni , da dok tol2 ujung pintu sume nye gara2 takut sgt2 sbb die da npk dr sebelum nak gerak , ade MAKHLUK HALUS  yg serba putih n berambut pnjg ni dok tgh2 kat tpt belakang ...

ms 2 gak la , abah try nak bawak kete ngn laju nye tok pastikan da msuk uitm dlu , br die nak settle kan ...tp bile die bawak laju mcm mana pon , kete 2 still slow gile... sbb slalu nye bile benda 2 ade dlm kete,  cnfirm2 scr automatik nye kete akan rs berat la ..mcm2 la ...die sj nak kacau ..tapi bile da nak kat smpai ngn tpt pak guard 2 , time 2 la mak kate aku da mule berdengus n mule nak bertindak agresif ..

nak x nak abah terpksa bentikan kete , n bnda yg da ade dlm bdn aku ni , terus ngamuk2 n marah ..antara yg die x puas ati , of course la disebabkan parents aku nak 'ubat'kan n 'buang' die dr badan aku ..sbb slame ni die byk nyusahkan aku ...bile keadaan da kelam kabut , mcm2 abah wat , tp benda 2 still x nak kuar gak ...siap leh ngilai sakan ....(mmg seram la ms ni..)   masa 2 benda 2 ade kat luar ... 

pas dlm 10 minit bnda 2 still control aku , tbe2 lak aku rs mcm da sedar n tbe2 rs pernafasan ni dicengkam2 ...sblum ni mmg da biase kne cengkam2  ni , tp bile da smpai xleh nak nafas n siap men rentap2 sistem pernafasan , mmg teruk giler la ms 2 ..dlm pale otak ms 2 juz pk , aku ni mmg x lama n akan mati je...mak aku siap da bengang n x snggup tgk aku menderita cam 2 skali ...keadaan aku yg mcm ibarat ngah nazak n bernafas tok kali terakhir ...mmg sgt2 menyeksa kan masa 2... n 2 la kejadian yg aku rs teruk sgt ...mn x nye , da la x leh nak nafas , pas 2 die men cengkam2  punye la lama ...kalo x ikutkan semangat dr mak , cmfirm2 mmg ssh tok aku melawan ...

tp pas 2 alhamdulillah ...da ok sikit wpon msih dlm keadaan lemah sebab berlawan ngn benda yg x gune 2...sok nye , dlm tghari , pkcik yg slalu aku g berubat ngn die dtg umah kwn ayah aku ni ...so , mcm biasa , die kate pas ni kalo rs len mcm je , trus cntact die ...

sebenarnye bnda ni akan sntiasa mnggnggu n akan  wat kan aku lbh mnderita ... nak kate kes aku ni teruk  , blh gak la ..tp yg penting inisiatif tok lawan ngn bnda 2 ..jgn ikutkan sgt semangat lemah ..so , pd mereka2 yg ade terkena gngguan mcm aku ni , better berubat la dr skng ..makin lama , akan rs makin sakit ...mcm aku ni mmg da lama kne ..ade yg jns menumpang , kire nye bnda ni ske kat sorg 2, pas 2 die trus nak msuk dlm bdn org 2 ..lbh kurg gitu la ...so , jgn sesekali lalai ngn ape yg ade d persekitaran  kite ...;)
Tekan Like, ok ;) www.tips-fb.com

2 comments:

  1. Bykkan bersabar dik. Bila kna ganngu cenggini, ayat penghalau hantu/jin/setan yg tgh menakut dan menyakitkan kita hanyalah zikir2 n ayat Kursi. Akak pun kena gak. Dh lm dia bersarang dlm bdn akak n beranak pinak. Selm ni parents akak xnak bwk akak g berubat coz kata diorg, mana ada saka dlm badan akak. Tp, akak tau ada coz sepjg zaman, erk, sepjg idup akak, mcm2 bnda misteri berlaku menandakan akak mmg ada saka. Still, parents akak xcaye. Bila da kwin ni, suami akak siankan akak n bwk akak gi berubat dgn sorg ustaz ni kt tokai, pendang, kedah. Alhamdulillah, akak dah x alami gangguan n kesihatan akak pun mkin baik.

    ReplyDelete
  2. mawar merah: aah kak..sblum ni abah pon xcaye, bile mak kite ckp yg kite x sht, die x pnh nak caye..1 aie 2 tuhan nak tnjuk, ms 2 gak era terkena gak depan abah..time 2 die da tgk mcm mana teruk nye era sakit..sejak dr 2 br die usaha nak ubat kan era...tp smpai skng mmg x ok2...

    ReplyDelete

komeN je La...

Related Posts with Thumbnails