Followers

Monday, December 13, 2010

anak tunggal VS adik beradik ??


kadang2 kan aku cuba bayang kan macam mana la kehidupan seorang anak tunggal kan ... da r keseorangan ..xde adik beradik... buat nye kalo parents dorg yg jenis dua2 bekerja ... n die lak kne tgl kat umah sorg2...x ke bosan nama nye 2... kalo tgl kat umah penjaga ke  ok la gak ...sekurang2 nye ade kawan ...

bile dorg da besar , xde adik beradik utk dorg berkongsi kasih sayang , mngkin akan ade perasaan jeles bile tgk org lain ade adik beradik ..mungkin la kot...tp kebaikan dorg je anak tunggal ni lak , ape yg dorg nak sume nye cnfirm2 la parents dorg akan tunaikan ... wahh...cam 2 aku pon nak ...xde la penat2 nak kumpul duit bagai nak rak bila nak beli ape yg aku nak...


tp setiap org kne bersyukur ngn kehidupan masing2 ...mgkin ade hkmah nye ...xsemestinye ade adik beradik yg ramai , idup akan selalu bergaduh je ... x jugak kan ... kalo gado mcmana teruk skali pon dlm adik beradik , pasti akan berbaik semula ... bak kate pepatah , air dicincang x akn putus kan.. tp ntah la... dlm family aku pon , aku ngn sorg adik laki aku je yg x ok ...sebabnye ??? biar la aku je yg taw...

sebagai anak sulong , mcm mana teruk pon adik kite , mcm mana gado skali pon , perasaan syg aku pada adik2 aku sume nye sama rata...andai kate kalo parents kite da xde , sape lg kite nak mtk tlg , n hulurkan pertolongan pd adik beradik kite , kalo bkn sesama sendiri kan...pape pon , aku bersyukur ngn hidup aku skng , wpon ade kekurangan dlm kehidupan family aku , sekurg2nye aku masih mampu tersenyum wpon dlm kedukaan...

so , hargai la family da kehidupan kite...;)

kegilaan kami ...

adik yg paling manja...;)

conteng2 : sgt2 jeles ngn cik bluehyppo sbb jd anak bongsu yg slalu paw kakak n abg die...;)



Tekan Like, ok ;) www.tips-fb.com

No comments:

Post a Comment

komeN je La...

Related Posts with Thumbnails