Followers

Saturday, December 18, 2010

kahwin muda ??

wah...tajuk pon da menunjukkan mcm aku ni dok gatal sgt nak kawen muda kan ... tibe2 idea nak wat entry ni dtg bila baca  kat iAwani ni... mungkin sebelum ni , ade yg da baca berita pasal perkahwinan Siti Maryam dan Abdul Manan yg jd kecoh kat 1 malaysia ni...dsebabkan isu budak perempuan ni br berumur 14tahun n dah berkahwin ..wahh..sangat2 muda...byk gak pihak yg pertikaikan...n kalo nak taw ngn lebih lanjut psl cite ni klik sini..

bile sebut je kawen muda , ade kelebihan n kekurangan nye... kelebihan yg aku tgk , sah2 la bila anak da besar , bile g jln2 ngn anak kat shopping mall ke , msti ade org akan tegur , kate anak kite 2 kawan kite...hah...time 2 la rs org 2 nak dok puji aku la 2...(sgt2 perasan nye)..antara yg lain , leh mbuatkan kite lebih matang dlm mngharungi idup dlm berkeluarga ni ...aku xde la mksud kan kalo kahwin lambat , xmatang ...e2 depends pd diri masing2..



tp bila pasangan muda yg nak kahwin dlm umur yg muda , sah2 la banyak masalah nye... dgn belanja kahwin nye , hantaran nye lagi ...kalo jns mak bapak mmg da sah2 kaya , sng la utk dorg kahwin ... kekurangan yg aku tgk ngn kahwin muda ni , mungkin kite x dpt nak enjoy ngn zaman bujang kita...kalo dpt pasangan yg jns xkisah xpe la gak .. ni wat nye dpt pasangan yg jns mengongkong suh dok umah setiap masa, mau nye x haru hidup ni... lagi2 kalo masa bujang si isteri ni , jns yg sosial n jns yg ske lepak2 ngn mber2...tbe2 da kawen kne dok umah je..mau nye x culture shock...time 2 la , mula la timbul mcm2 kes br kawen nak bercerai... timbul lak kes2 baru ..

so , pada mereka2 yg bakal kahwin x kire la umur masih muda atau pon masa yg sesuai utk kahwin , aku ucapkan selamat pengantin baru n semoga hubungan kalian berpanjangan...amin ...;)

p/s : si dia byk kali gak ajak kahwin bile tgk aku da abeh diploma ni .. sori la yang , kne tunggu i stdy smpai PHD ...pas2 tunggu i da keje bgus2 , n da beli umah , kete n sume aset ek...;)


Tekan Like, ok ;) www.tips-fb.com

No comments:

Post a Comment

komeN je La...

Related Posts with Thumbnails